0.0 / 5
01/04/2015

Hudobníci či biznismeni?


My milujeme ich hudbu, oni milujú naše peniaze. Pozrite si, ktorí známi hudobníci majú aj iné príjmy, než z predaja albumov, vystúpení a tantiémov.

Carlos Santana

1.apríla je to presne 15 rokov, čo sa Santana dostal na prvú priečku americkej hitparády s hitom Maria Maria. Hit bol taký úspešný, že sa hudobník rozhodol pomenovať po ňom sieť piatich mexických reštaurácii, ktoré otvoril spolu so šéfkuchárom Robertom Santibañezom. Tri v Kalifornii, jednu v Arizone a jednu v Texase. Z piatich dnes však fungujú už len dve v Kalifornii. Stále však tvoria veľkú časť príjmov Carlosa Santanu.

Jay-Z

Jay-Z prevádzkuje reťazec 40/40 Club sports barov, je producentom, spoluvlastníkom basketbalového tímu Brooklyn Nets, úspešne vedie miliardový biznis s oblečením značky Rocawear, je partnerom Samsungu a Budweiseru a vlastní promo agentúru Roc Nation, ktorá zastupuje hviezdy ako Rihanna, Shakira, Rita Ora či Calvin Harris. V roku 2013 otvoril divíziu Roc Nation Sports, ktorá zastupuje známych športovcov. Najnovším prírastkom do jeho biznis portfólia je streamovacia služba Tidal, ktorú odkúpil od nórskej spoločnosti za asi 56 miliónov dolárov a v ktorej sa významnými držiteľmi akcií stalo aj 17 iných zvučných hudobných mien (napr. Madonna, Daft Punk, Alicia Keys, Usher, Nicki Minaj, Rihanna).

Gwen Stefani 

Kým sa niektorí hudobníci len snažia fušovať do módy, Gwen Stefani, ktorej patrí značka L.A.M.B., je kráľovnou módy. Jej značka sa distribuuje do stoviek obchodov po celom svete. Mimochodom, L.A.M.B. je skratka jej albumu Love.Angel.Music.Baby. Len tento biznis jej ročne zarobí podľa odhadov okolo 90 miliónov dolárov. Odevný úspech Gwen umožnil, aby rozšírila svoje impérium o ďalšie dve značky – Harajuku Lovers, inšpirovanú japonskou módou a Desing With Purpose, ktorá reprezentuje modernú eleganciu.

Dexter Holland (spevák z The Offspring)

Vraj nemôžete vyrásť v Južnej Kalifornii a nebyť posadnutý pikantnou omáčkou. Tá prosto k životu na západnom pobreží USA patrí. Spevák kapely The Offspring, Dexter Holland, spravil z vášne rastúci biznis. „Len som si myslel, že by bolo fajn mať pikantnú omáčku. Prvú várku som rozdal ako darčeky svojim kamarátom,“ prezradil spevák na webe produktu Gringo Bandito Hot Sauce. Neskôr získal univerzitný titul z molekulárnej biológie, takže interakcii medzi jednotlivými ingredienciami porozumel dokonale a rozhodol sa ešte zopár zložiek pridať. Oplatilo sa. Síce začínal v malom ako manufaktúra, biznis postupne rástol a za ostatných 10 rokov predal milión fliaš omáčky Gringo Bandito Hot Sauce.

Justin Timberlake

Justin je spevák, skladateľ, herec, producent, vlastní nahrávaciu spoločnosť Tennman Records, je spoluvlastníkom odevnej značky William Rast, reštauratér (Southern Hospitality), investoval ale aj do golfového ihriska Mirimichi, alkoholu – Sauza 901 tequila a má aj podiel v NBA tíme Memphis Grizzlies. Najnovšie sa objavil v reklame na iPhone 6, z čoho mu tiež museli pritiecť nemalé prachy.

Medzi ďalších úspešných hudobníkov-biznismenov patrí aj:

  • Akon – vlastní diamantovú baňu v JAR
  • Dr. Dre – predáva slúchadlá Beats by Dr.Dre a je bývalým spoluzakladateľom vydavateľstva Death Row Records
  • Diddy (a.k.a. P.Diddy alebo Puff Daddy) – ročne zarobí 250 miliónov dolárov vďaka svojej odevnej značke Sean John, je tvárou vodky Ciroc a vlastníkom americkej televíznej káblovej siete Revolt
  • 50 Cent – vlastní podiel v spoločnosti, ktorá vyrába nápoj Vitamin Water – len hodnota jeho podielu sa odhaduje na 500 miliónov dolárov; okrem toho má úspešnú filmovú spoločnosť Cheetah Vision, ktorá produkuje nízkonákladové akčné filmy
aplikacie Rádia Expres