Manažérka pohrebníctva: Posledná rozlúčka je istá udalosť, napriek tomu pozostalí prichádzajú nepripravení
Nikoleta Čajkovičová pracovala v dobe nášho rozhovoru ako manažérka pohrebníctva. Možno to pre väčšinu z nás bude znieť zvláštne, ale pre ňu to bola práca snov. Pomáhať pozostalým, byť pre nich oporou a podieľať sa na poslednej rozlúčke, sa pre ňu stalo poslaním.
V rozhovore zaznelo mnoho zaujímavých informácií, ako napríklad aj to, že pohreby môžu byť osobné a veľmi empatické. Nikoleta zároveň vyzdvihuje dôležitosť význam osobného prístupu. Taktiež ale poukázala na to, že pohreb je istá udalosť a aj napriek tomu prichádzajú pozostalí nepripravení. „Ľudia svadbu chystajú rok. Pohreb chcú s rovnakou slávou, ale chcú ho za tri dni,“ priblížila.
Zároveň priblížila službu, ktorú ona sama ponúka: „Pre pozostalého môže byť strata blízkeho tak srdcervúca, že ak by mal ešte všetky povinné veci obehnúť, nemusel by to zvládnuť. Práve preto som sa snažila vytvoriť takú službu, že keď klient príde k nám, tak aby už od nás odchádzal so všetkým“.
V tejto epizóde sa taktiež dozviete:
Aj napriek tomu, že strata blízkeho je veľmi smutná udalosť, Nikoleta v rozhovore priblížila, že pohreb môže byť aj spôsobom, ako osláviť život a poskytnúť pozostalým podporu, ktorú v ťažkých časoch potrebujú. V tejto epizóde podcastu A čo potom padla reč aj na náklady za pohrebné služby a kamenárske práce, ktoré môžu byť obrovské. Nikoleta vysvetlila rôzne možnosti financovania. Zároveň priblížila, čo je ich cieľom: „Starostlivosť o pozostalých po pohrebe je rovnako dôležitá ako samotný obrad. Staráme sa o ľudskú dôstojnosť aj po smrti“.
- Aký je správny postup, ak osoba zomrie doma a kedy je potrebné volať záchranku alebo políciu?
- Aké sú preferencie ľudí, pokiaľ ide o pohrebné obrady a aké trendy sa objavujú v organizovaní pohrebov?
- Akým výzvam čelia zamestnanci pohrebníctva pri riešení záležitostí so zosnulými a ich pozostalými?
Zdroj náhľadovej fotografie: Adobe Stock