Práve hráme

12/08/2022

Chcete sa sťažovať na zlú zdravotnú starostlivosť? Od nového roka za poplatok!


Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou navrhuje, aby od nového roka bolo možné podávať podnety len po zložení zálohy 66 €, respektíve za menej pre určité skupiny ľudí.

Čo za tým je? Aké možnosti sťažovať sa v zdravotníctve máme? Pýta sa Soňa Juriková. Odpovedajú Mária Lévyová z Asociácie pre ochranu práv pacientov, Radoslav Herda zo združenia Slovenský pacient a Dušan Zachar z Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy.

Tento obsah nie je možné sprístupniť bez prijatia súborov cookies.

Mária Lévyová z Asociácie pre ochranu práv pacientov to považuje za diskrimináciu pacientov, ktorých sa systém snaží vylúčiť z rozhodovacích procesov: „Nie všetky zdravotné zariadenia majú oddelenia sťažností a ľudia nevedia, na koho sa obrátiť. Stalo sa aj to, že hoci sa pacienti písomne sťažovali, nedostali ani odpoveď.“

V podcaste sa dozviete aj to:

  • Aký je správny postup, ak sa chcete sťažovať na postup zdravotníka alebo jeho správanie či neposkytnutie správnej zdravotnej starostlivosti
  • Koľko nemocníc nemá oddelenie sťažností
  • Prečo je podľa pacientskych organizácií dôležité, aby UDZS monitoroval aj menej závažné podnety
Zaujíma vás téma zdravotníctva? Vypočujte si aj tieto časti Dopodrobna:

Agresivita voči zdravotníkom rastie aj u nás, rakúsku lekárku dohnala až k samovražde. Ako situáciu zlepšiť?

Tento obsah nie je možné sprístupniť bez prijatia súborov cookies.

Choroby odolné voči antibiotikám: Ide o najväčšie medicínske nebezpečenstvo?

Tento obsah nie je možné sprístupniť bez prijatia súborov cookies.

Chýbajú nám vodiči aj sestričky. Ako sme sa do tejto situácie dostali, máme riešenie?

Tento obsah nie je možné sprístupniť bez prijatia súborov cookies.
Nadácia Dobrý skutok