Práve hráme

15/06/2020

V roku 1964 bola Škoda 1000 MB konkurencieschopná západným autám


Legendárna Škoda 1000 MB sa veľmi zaslúžila o rozvoj automobilizmu v Československu. Vyrábali ju v rokoch 1964 až 1969 a mala veľa pokrokových prvkov ako samonosná karoséria, alebo hliníkový blok motora. Jedna z podmienok pri výrobe bola, že všetky súčiastky musia byť vyrobené v Československu. Konkurencieschopná bola táto škodovka len v prvých rokoch výroby a v jej segmente. Po roku 1968 sa nám západ začal vzdaľovať.

Slabinami „tisícky“ boli bubnové brzdy na všetkých kolesách, nízky výkon motora, korózia a slabšia pasívna bezpečnosť. Motoristi si ju často museli opravovať svojpomocne, pretože sieť servisov nebola rozšírená ako dnes. Písmená MB, ktoré boli skratkou mesta Mladá Boleslav, si vodiči prekrstili na 1000 Malých Bolestí, v Poľsku zas používali výraz 1000 Malych Blendow – v preklade malých chýb… :)

Auto však bolo prepracované, ukrývalo mnoho vychytávok, ako úložný priestor za zadnými sedadlami, otváranie palivovej nádrže zvnútra auta alebo rafinovane skrytú rezervu. V aute bolo veľa hliníkových a chrómovaných súčiastiek. Nástupkyňa – Škoda 100 už mala vačšinu ovládacích prvkov z plastu.  Zaspomínaj si na Škodu 1000 MB pri archívnom videu.

Testujeme škodovku tisícku (1968)

aplikacie Rádia Expres