Práve hráme

22/11/2019

Virtuálna cesta po 7. divoch sveta. Toto zažili naše výherkyne

Petra, Tádž Mahál, Veľký čínsky múr, Jaguárí trón, Machu Picchu, Rio De Janeiro, Rím. Vidieť všetkých 7 divov sveta sa podarí málokomu, najskúsenejší slovenský cestovateľ Ľuboš Fellner nám o každom z nich aspoň porozprával. Vypočuj si virtuálnu cestu po siedmich divoch sveta tak, ako sme ju v priebehu 7 týždňov postupne odvysielali na Exprese (a presne tak, ako ju práve absolvujú aj naše výherkyne súťaže o cestu okolo sveta s CK BUBO). S Ľubošom Fellnerom sa zhovárala Adriana zo šou Milujeme víkend.

Tento obsah nie je možné sprístupniť bez prijatia súborov cookies.

Výherkyňa Mirka nám občas pošle aj nejakú fotku z cesty okolo sveta. Všetci tíško závidíme :)

Úryvky z denníka našej poslucháčky Mirky Mydliarovej, ktorá vďaka súťaži s cestovnou kanceláriou BUBO navštívila 7 novodobých divov sveta!

8. 11. bratislavské letisko. Aj keď som nevedela, čo ma čaká, veľmi som sa tešila. Mali sme super sprievodcov – Zuzku a Martina z CK BUBO. V prvý deň prilietame do mesta Aqaba v Jordánsku, kde nás ovalí horúčava a neporiadok miestnych. Ale nám to neprekážalo, lebo sme sa tešili na Petru.

9. 11. vysnívaná Petra nesklamala. Už po prvých krokoch som sa cítila ako v inom svete. A keď sme vstúpili do Siqu, skalnej tiesňavy, ktorá nás viedla k chrámom, viac som nepotrebovala. Bola to bola nádhera, ktorá sa ťažko opisuje. Majestátnosť, krása, tajomno. V ten deň sme nachodili 17,5 km, každý stál za to!

10. 11. sme prileteli do Dillí a tešili sa na druhý div sveta  – Tádž Mahál.

11. 11. autobusom sa presúvame zo starej časti hlavného mesta Dillí, aby sme videli a v krátkosti spoznali pravú Indiu. Najskôr sme navštívili Piatkovú mešitu, ktorá bola najväčšou mešitou v meste. Potom sme sa rikšami presúvali k chrámu sikhov, ktorý sme si s úctou prezreli. India bola pre nás kultúrnym šokom. Keď človek vidí tú chudobu a biedu, uvedomí si, čo všetko má a nevie byť vďačný za tie „samozrejmosti“, ako je pitná voda a jedlo. Po tejto skúsenosti sme nasadli do autobusov a presunuli sa do Agry, kde na nás čakal Tádž Mahál vo svojej veľkoleposti a kráse.

12. 11. letíme do Južnej Kórey, do Soulu. Odtial miestnou linkou do Pekingu, aby sme videli Veľký čínsky múr!

13. 11. Veľký čínsky múr sme mali celý pre seba. Boli sme v novootvorenej časti, kde takmer neboli turisti. Bola to nádhera, ktorú nám trošku ničilo počasie ale zvládli sme to. Čína nás aj nemilo prekvapila obrovskou cenzúrou, čo sa týka internetu. Nefungovalo tu absolútne nič.

14. 11. opäť letíme z Pekingu do Soulu, kde máme prehliadku mesta a odlietame na Kamčatku. Samozrejme všetko s časovým posunom😊

14. 11. ráno prilietame do Petropavlovsk Kamčatskij. Na izbu sa dostávame neskoro, hodíme kufre na izbu, v behu niečo zjeme a ideme do mesta. Do typického ruského počasia. Ale nesťažujeme sa, sme šťastní, že sme tam a vidíme iný svet.

15. 11. chystáme sa na prelet cez Tichý oceán. Počasie sa s nami pekne zahráva. Nádherne sneží, ale lietadlo ostáva na letisku a my po dlhých kontrolách čakáme na odlet. Čaká nás viac ako 6 hodín v lietadle do Vancouru. Tam doplníme palivá a letíme do Cancúnu v Mexiku.

14. 11.  Keďže sme preleteli dátumovú hranicu, trochu sa nám mení program kvôli spánku, ktorý všetci potrebujeme.

15. 11. a 16. 11. oddychujeme vo vlnách Karibiku.

17. 11. nasadáme na autobus a mierime k 4. divu sveta – Chichén Itzá – jedna z najznámejších mayských pamiatok nesklamala. Bola nádherná, opradená množstvom tajomstiev. Je 17. 11. Deň boja za slobodu a demokraciu. Ja si uvedomujem, že nebyť toho dňa, nie som na tomto nádhernom mieste. Teším sa, že som pred 30 rokmi bola toho súčasťou!

18. 11. ideme na výlet do Tulumu, aby sme videli život miestnych. Nádherné vlny Karibiku vymieňame za tento zážitok a môžem povedať, že Tulum nesklamal.

19. 11. letíme do Limy a odtiaľ miestnymi aerolinkami do Cuzca.

20. 11. mikrobusom sa presúvame z výšky 3 400 m.n.m, kde leží Cuzco, do dedinky Machu Picchu, ktorá je vo výške 2 400 m.n.m. Potom vláčikom priamo na Machu Picchu, div, na ktorý som sa najviac tešila. Krásny, neopísateľný, úžasný! Od radosti ani nevieme, čo je výšková choroba. Vybiehame až k Slnečnej bráne. Kocháme sa pohľadmi na Horné aj Dolné mesto a robíme veľa fotiek. Tu sa nedalo nefotiť. Má to svoje čaro a na večeri mi od radosti vyhŕkli slzy. Splnil sa mi sen, ktorý som si od malička želala. V Peru som prežila najkrajšie dni.

21. 11. z Cuzca odlietame do Limy, z Limy do Ria de Janeiro.

22. 11. prezrieme si Rio. Vláčikom navštívime Sochu Ježiša Krista, je majestátna. To množstvo ľudí tam je tak neskutočné. Horúčava úplne vyčerpáva ale lanovkou sa vyvezieme na Cukrovú homoľu, kde výhľady na Rio – Mesto bohov sú neopakovateľné. Večer navštívime známu pláž Copacabana a dáme si ich typický drink – caipirinha.

23. 11. letíme z Ria do Fortalezy, mesta nazývaného aj Miami Južnej Ameriky.

24. 11. pred preletom Atlantiku máme oddych na pláži. Na tejto ceste je spánok to, čo nám najviac chýba.

25. 11. Rím, Coloseo. Posledný, siedmy novodobý div sveta. Sme tak blízko domovu a predsa aj tu nachádzame nádheru, architektonickú dominantu, ktorá nás uchvátila.

26. 11. sme doma. Unavení, šťastní, plný zážitkov, ktoré sme mohli uloviť vďaka cestovnej kancelárii BUBO. Nezabudnuteľná cesta, ktorá splnila naše najtajnejšie cestovateľské sny! Ďakujeme!

Staňte sa lovcami zážitkov s BUBO!

Spoznajte sedem novodobých divov sveta a ulovte si čo najviac zážitkov. S priekopníkom luxusných expedícií, cestovnou kanceláriou BUBO, sa vďaka jej 30-ročným skúsenostiam s cestami do 195-tich krajín od severného až po južný pól určite nestratíte.

Pozrite si ponuku zájazdov v CK BUBO
Lietadlo BUBO, ktoré odvezie výhercu na ceste okolo sveta