5 dôvodov, prečo sú staré autá lepšie, ako nové
Sú medzi nami ľudia, ktorí ani po dvoch desaťročiach neplánujú vymeniť svoje auto za nové. A my sa im nečudujeme! Častokrát prezentujeme nové autá v dobrom svetle, no nie všetko je také ružové, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Aj preto sme sa rozhodli v krátkych bodoch vysvetliť, prečo sú staré autá v niektorých ohľadoch lepšie ako nové.
Neosvetľovali vodičov
V dobe správne nastavených halogénových svetlometov sme nemuseli tak často bojovať s nepríjemným osvetľovaním ostatných vodičov. Moderné LED-ky robia každému protiidúcemu vodičovi malé vyšetrenie očného pozadia, po ktorom sa musí jeho zrak spamätávať ešte niekoľko kilometrov. Samostatnou kapitolou sú adaptívne svetlomety, ktoré v mnohých prípadoch nereagujú včas. Práve vtedy sú silné svetlomety pre okolie nebezpečné, pretože zasiahnutý šofér cestuje niekoľko sekúnd takmer naslepo.
Ticho
Dnešné autá v sebe ukrývajú výber najotravnejších zvukov na svete. Nejde len o upozornenie na nezapnuté pásy, dnes vás auto buzeruje aj za otvorené dvere, kľúč v zapaľovaní, vybočenie z pruhu či nedostatok prestávok. Presadnite do starého auta a okamžite začnete vnímať to ticho a slobodu v konaní za volantom.
Vychovali lepších vodičov
Na radarové tempomaty, stráženie mŕtvych uhlov či udržiavanie auta v pruhu môžete pri starých autách zabudnúť. Aj vďaka tomu musel byť človek za volantom neustále v strehu a kontrolovať svoje okolie častejšie ako dnes. Vodiči dokázali lepšie predvídať situáciu a reagovať na ňu rýchlejšie.
Vyklápacie svetlomety
Tak s týmto musíte súhlasiť! Na stupnici od 0 do 10 si pri získavaní pozornosti okolia zaslúžia vyklápačky maximálny počet bodov. Aj keď nešlo o veľmi praktickú súčasť auta a mnohí majitelia zápasili so spoľahlivosťou, výsledný efekt stál určite za to. Na takúto frajerinu však budeme musieť zabudnúť, pretože bezpečnostné štandardy chrániace chodcov už takéto svetlomety nedovoľujú.
Spoľahlivosť
Mnohí z vás nám do komentárov píšete o poruchovej elektronike a nespoľahlivých trojvalcoch, ktoré nič nevydržia. A viete čo? Máte pravdu! Časy predimenzovaných Mercedesov z 80-tych rokov sú dávno za nami. Dnes otvárate šampanské, keď bez väčších problémov prekročíte hranicu 100 000 najazdených kilometrov. Autá sa týmto priblížili k obyčajnej spotrebnej elektronike, ktorá je navrhnutá na určité krátke časové obdobie. Môžu za to však aj emisné normy, ktoré výrobcov tlačia do výroby maličkých motorov s preplňovaním.
Viac zaujímavých článkov pre náročných motoristov nájdete na autoviny.sk
[fb_page_like url=“https://www.facebook.com/automotorasport/“]