Prvá nehoda auta s úmrtím vodiča sa stala pred 120 rokmi
Vôbec prvú smrteľnú dopravnú nehodu, pri ktorej zahynul vodič, história zaznamenala presne 12. februára 1898.
42-ročný Henry Linfield vyrazil z Londýna do Brightonu na svojom aute aj spoločne s 18-ročným synom. Síce sa už nezachovalo, o aký typ auta išlo, ostatné okolnosti sú ale dobre popísané – a na dnešné pomery trocha úsmevné. Keď otec so synom schádzali z kopca v londýnskej ulici Russel Hill, automobil sa rútil podľa dobových záznamov „závratnou rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu“. A stalo sa to, čo sa stáva vždy – práve v tej chvíli zlyhali brzdy, vozidlo sa stalo neovládateľným a narazilo do stromu.
Syn po náraze vyletel von auta a takmer nič sa mu nestalo, Linfield zostal zakliesnený vo vraku s rozmliaždenou nohou. Tu nachádzame ten sporný bod histórie, ktorý podľa mnohých nepochybne túto udalosť nerobí tým pravým okamihom smrteľnej nehody vodiča. Linfield bol totiž z nabúraného auta vyslobodený a odvezený do nemocnice, kde mu nohu museli amputovať. Koncom 19. storočia však neboli nemocnice a služby natoľko vyspelé, aby vedeli človeku skutočne pomôcť a Linfield zomrel v dôsledku samotnej operácie na druhý deň po nehode. Ide o prvého vodiča automobilu, ktorý zomrel v dôsledku nehody, hoci nie priamo pri nej.
Vôbec prvá smrť spôsobená automobilom: zomrela pri nej žena
Stalo sa to v lete a za okolností, ktoré sú dnes takmer nepochopiteľné. 17. august 1896 je ten dátum, ktorý nadobro stanovil každodennú realitu moderného sveta. Kolízia istej Bridget Driscollovej s automobilom značky Roger-Benz mala za následok jej smrť. Udalosť sa, prekvapivo, odohrala takisto v Londýne.
Bridget prechádzala cez cestu popri budove Crystal Palace v Londýne, keď zbadala automobil idúci rýchlosťou asi 6 km/h. Áno, šesť kilometrov za hodinu, ale v tom čase bola maximálna povolená rýchlosť automobilov iba 23 km/h. Rútiaci sa automobil, jej šok a nepozornosť vodiča dali za vznik nehody, pri ktorej Bridget utrpela poranenia hlavy so smrteľnými následkami.
Vodičom automobilu značky Roger-Benz bol Arthur Edsell, ktorého meno sa do histórie zapísalo čiernymi písmenami.
Prvé kradnuté auto bol Peugeot
V presne rovnakom roku svet spoznal aj historicky prvú udalosť svojho druhu, ktorá je dnes pomerne bežná: v júni 1896 bolo vo Francúzsku ukradnuté prvé motorové vozidlo. Auto Peugeot vo vlastníctve Barona de Zuylena prešlo opravou a počas toho, ako sa čakalo na príchod vodiča, ho ktosi z dvora ukradol. Vidieť v tej dobe automobil však nebolo tak bežné, preto sa kradnutý Peugeot sa našiel veľmi rýchlo, dokonca aj zlodejom.
Viac zaujímavých článkov pre náročných motoristov nájdete na autoviny.sk
[fb_page_like url=“https://www.facebook.com/automotorasport/“]